De dag van vertrek - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Simone Alberts - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Simone Alberts - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo allemaal,

Eindelijk is het dan zover, we gaan naar Amerika! Wat begon als een rustige dag, vervolgde zich snel in een spannende, maar geweldige dag. Ik zal bij het begin beginnen.

Vanochtend waren we al vroeg op en hebben we de laatste spullen in onze koffers gestopt. Wonder boven wonder, heb ik niet op mijn koffer hoeven springen om het dicht te krijgen! Zelfs het gewicht van men koffer was goed. Daarna is pappa nog even afscheid komen nemen en toen hij net vertrokken was stond onze taxi al klaar om ons naar de luchthaven te brengen. Alsnog hartstikke bedankt hiervoor mam. Na afscheid te hebben genomen hadden we ons een rustig plekje gezocht op het vliegveld, we konden namelijk nog niet inchecken. Ondertussen kreeg ik wen appje van een collegaatje van me. Zij was gebeld geworden door stichting kom-leren, voor een vervanging van een jaar. Mijn collegaatje heeft al een contract voor het komende schooljaar, maar gelukkig had ze meteen aan mij gedacht en had ze me de gegevens doorgestuurd. Ik heb vanuit de luchthaven contact opgenomen met deze mevrouw en mijn cv doorgestuurd.na de vakantie zou deze mevrouw verder contact met me opnemen. Ik dacht bij mezelf, even afwachten.. We zien het wel, nu eerst genieten.
Toen zagen we dat onze incheckbalie open was en zijn we gaan inchecken. Staan we aan de balie, gaat men telefoon af... Het was mijn lieve collegaatje Ilse, dus ik dacht die pak ik nog wel even op. Nou... Vanaf dat moment ben ik in de zevende hemel ☺️
Ilse vertelde me dat ze contact had gehad met Loe (directeur SBO De Blinker). En dat Loe haar had verteld dat ik wel een baan heb gekregen. Ik begreep er natuurlijk helemaal niets meer van, want waarom was ik dan nog niet gebeld? Ondertussen kreeg ik al appjes van collega's die het nieuws al gehoord hadden en heb ik maar even met pap en mam gebeld. Pffff.... Spannend, zou de directeur nog bellen voordat ik in het vliegtuig stap? En ja hoor, net voordat ik ging boarden gin de telefoon. Het was Ben Dieteren (directeur van de Xaveriusschool in Sittard). Hij vertellde me dat ik na de vakantie fulltime kon beginnen in mijn eigen groep 4-5! En om het nog mooier te maken is het ook nog een vast dienstverband!!! Achteraf bleek dus dat mijn nieuwe directeur dacht dat hij gisteren en vandaag kon bellen. Ongelofelijk dit! En dan moesten we nog gaan beginnen aan onze mooie reis!

Na het goede nieuws zijn we snel in het vliegtuig gestapt op weg naar Rykjavik. Het was een korte en fijne vlucht. We moesten ons een beetje haasten in Rykjavik, want we hadden niet veel tijd tussen de twee vluchten in. Komen we bij de gate, zien we dat onze vlucht 3u vertraagd is. Tja.. Wat nu.. Laten we maar wat gaan eten. Bij de gate was niet heel veel te krijgen, ja pizza's maar die waren allemaal op. Onze vlucht was niet de enige vlucht die vertraging had, maar zo ongeveer alle vluchten naar Amerika en Canada. Bleek een storing met de computers te zijn... Of zo
iets

  • 28 Juli 2016 - 09:31

    Rob En Caroline Alberts:

    Wat een begin van de vakantie! Maar het is ook saai als niets gebeurd !! Hihi We wachten weer op het vervolg! Xx

  • 28 Juli 2016 - 20:18

    Pappa:

    Hallo jufrouw simone en meester Tim.
    Lekker geslapen in Chicago en lekker genoten van het eerste bezoek aan het pretpark?
    groetjes

    papa xxx

  • 28 Juli 2016 - 23:45

    Bert En Claudia:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Chicago. Jammer van de vertraging en sjiek van jouw vaste baan. Genieten in Six Flags maar vandaag. Wachten verdere belevenissen af. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 1178

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

US of AAA

Landen bezocht: